Dünyayı gezen bir şey yapmak istiyorum
  • ...............
  • Bu projeni, karadan değil denizden yüzerek giden bir cihaz geliştirme için kullanırsan daha kolay ve daha mantıklı ve daha güvenli olur diyorum.
  • Ne kadar şakada deseniz ben bayıldım bu düşünceye :) Çok güzel düşünmüşsünüz. Belki benzeri birşeyler yapılabilir zaman içinde kim bilir. Pek de imkansız gelmedi bana okurken . :))
  • Hayirdir yaptiniz mi acaba
  • Çılgınlar =) bu olay henüz led yakmamış biri için mümkünken gittikçe tecrübe kazanan için çok zor. Profesyoneller için dahada ötesi imkansız. En azından arduino gibi kısıtlı bi donanım için.

    Tüm algoritmayı tırı tanımasını gidip ona musallat olmasınıda geçtim. Şarj olmasınıda. O tırın gümrük kapılarından gözden kaçmasını filanda. Hepsi tamam diyelim. bi gsm opreatörünün bu ülke ülke dolaşımda keseceği faturayı, ne idüğü belirsiz fotolar ve videoların online offline ne kadar ilgi çekiceğini ve bunca emek ve masrafa değip değmeyeceğini hesap ettiniz mi bari? hayal kurulalı çok olmuşta yazasım geldi.

  • arduino ile dunyayı dolaşacak bir araç yapılabilir gerekli navigasyon yazılımları arduino için var zaten, ardupilot ne gune duruyor. gorev planlayıcı ıle verılen koordınata gıdıp gelme rekoru 80km tek şarj ve pille yapılmış bu, youtube fpv diye aratın tonla video var. biraz geniş düşünün.
  • Hayallerin varsa sende varsın. Umarım başarırsınız.
  • Olmazcı zihniyeti sevmezken bu proje beni olmazcı yaptı. Bi rota görüntü aktarımı sorun değilde o tır senin bu ülke benim gezecek aletin bi resmi bile bırak işlemeyi saklamaya yetmeyecek arduinoyla nasıl olacağını biri bana anlatsında ufkumuz açılsın.

  • Bu projenin tek sıkıntısı enerji başka hiç bir sıkıntısı yok. Enerji çözümünü bulun size aya gidecek cihaz yapayım :)
    Kontrol, görüntü aktarımı, yönlenme, havalanma, konma, bunların hepsi uzak mesafelerden yapılabilecek şeyler. Ama enerji :( işte buna çözüm yok (şimdilik...)
  • @windshair arduino çok şahane uçağı havada tutabiliyor diğer goruntu donanımları başka şekilde çözülüyor herşeyi tek işlemciye yuklemenin anlamı yok. online veri transferini uhf vericilerle 300km ye kadar aktarabiliyorsun kimrit kutusu kadar bişey. yer istasyonundaki alıcıda hazır artık bir çok missiıon planer yazılımı freeware bulunabiliıyor. yapmak istedikten sonra akıllı donanımları bir araya getirip yonetilebilir. gotuntuyu de gopro tarzı kamerarla hem ıcıne saklayıp hem dışına uhv vericiye verebiliyorsun. kamerayı 3eksen yonetebılıyotsun da. o konuda bayagı ılerledı teknpolojı
  • =) abiler belki ben yanlış yorumluyorum. Senaryoya göre aleti arkadaş yapacak salacak ve cihaz alıp başını gidecek. Aa pilim bitio diyip bi tır bulacak konacak. Bunu bi operatör uzaktan yönetecekse eyvallah yok 24 saat başına oturacak birini bulamayacaksak hayal gücünü zorlamayalım. Artı bu iş için ayrılacak bütçe havaya önemli değil dedik. Bi sitede bu seyehati online yayınladık. Sponsor veya reklam geliri giderlere yetecek mi sizce? Ülke ülke gezecek bu alet gerekli izinler olmadıkça korsan olacak görüldüğü yerde sen sağol. Hava muhalefeti insan hayvan faktörleri teknik arıza.. Yok yok bu iş olmazzz =)
  • zaten hayali kurup yazan da pek gelmiyor buralara kendi kendimizi paralıyoruz işte delinin kuyuya taş atması misali...
  • ............
  • ............
  • ............
  • ............
  • ............
  • bu kavramı arduino ıle ne kadarı yapılabılecek o da ayrı bır soru işareti. uçması navigasyonu halledılırde. görüntü işleme için şu an 3bın dolarlık nvidia yapay zeka superbılgısayar modullerle yapıyorlar sahibinin yuzunu tanıyor nesleerı ayırt edebılıyor. buradakı fıkırlerde şu an yapılmamış bırşey yok zaten. buna vakit ayıracak geçim derdı olmayan bır ekıp bır kaç ayda yapabılır böyle bır projeyı.
  • ............
  • bu projede arduino cevresel donanımları kontrol etme amacıyla kullanılabılır. gerı kalan zekayı en azında rasbery pi veya raspi zero, veya orange pi gibi yuksek işlem gucu olan modullerle yapılabılır.
  • ............
  • bkz: don't feed the troll
  • 2 senede 10 mesajıma katlanamadın beni trol yaptın sildim mesajlarımı mutlu oldunmu şimdi

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Login with Facebook
Açık kaynak kültürü gereği, çözdüğünüz problemlerin çözümlerini paylaşmayı lütfen unutmayın.