• Merhabalar arkadaşlar...
    iki arduino arası rx tx yolu ile sıcaklık değerini 1.den 2. arduinoya yolluyarum.
    fakat veri göndermem için illaki seri port sayfasını heriki taraftada açmam gerekiyor,bu seriport sayfasını açmadan arduino enerji gelirgelmez göndersin istiyorum.Eksiğim nedir bulamadım yada farklı yolu var ise yardım ederseniz sevinirim..
    void setup()
    {
    Serial.begin(9600);
    dht.begin();
    Serial.println(t);
    }
    void loop()
    {
    t = dht.readTemperature();

    Serial.print("a");
    Serial.println(t);
    delay(2000);
    }
  • açmasanız da o yollar zaten , orası sadece bir debug gibi gibi bir şey gördüğünüz yer yani , okudğunuz sıcaklığı herhangi bir değere atayıp işlem yapabilirsiniz.
  • Buda alıcı, gönderenin seriport sayfasını açmayana kadar alıcının sayfasına birşey yazmıyor.
    void loop(){

    if(Serial.available()){
    data=Serial.read();
    Serial.print(data);
    }
    }
  • Arkadaşlar fikri olan yokmu?
  • aynısını yapıyorum sıkıntısız çalışıyor , sayfayı açmanız gerekmiyor
  • Dostum Bide arduinonun enerjisini kesip tekrar verince dene olmuyor.Bendede sıkıntı olabilir.4 gündür denemediğim şey kalmadı.

    Yeni öğrendim serial.pirint sadece hata denetlemek içinmiş veri göndermek için değilmiş.
    .
  • serial.print bir iletişim şeklidir. en temel bilgisayar sistemleri bu şekilde ıletişim kurar. 1950 lerde ilk bilgisayar ıcat edildiğinden beri vardır. standart adı rs232 dir. unix ve sonra linux sistemlerde grafik arabirim yokken bu yontemle bağlı termınaller verılerı gosterırdı. aynı zamanda ınternet yokken bılgısayarlar arası ıletişim şeklidir. eskiden tum bankalar, kurumlar ve işyerleri rs232 ye bağlı modemler vasıtası ıle bırbırene bağlı ıdı. doğrusu budur bu şekilde bılmenızde fayda var.
    arduinoda grafik arabırım yoktur elektronık olarak ıcınde olup biteni dışarıdan ızlemenız ıcın veya dışarıya verı aktarabılmesı ıcın serial port kullanır bunun alt fonksiyonu ise serial.print tir dışarıya yollamak istedıgınız verıyı o anda dışarıya yollar. bu porta bağlı olan şey eğer bılgısayar ise ve bir termınal programı çalışıyorsa bu bılgıyı yorumlar ve gösterır. arduıno ıde dekı serıal monıtor bır termınal programıdır.
    aynı seri porta bır wifi modul bağlarsanız ve uygun verılerı yollarsanız wifi modulu kullanarak veri alış verişi yaparsınız. aynı seriportu bir bluetooth module bağlarsanız bluetooth ozelliğinı kullanırsınız ve aynı seriportu bir akıllı HMI ekrana bağlarsanız sanayıde bir cnc makinasını yonetırsınız.
    aslında seriport basitce 2 kablodan ıbarettır bu kablonun bırı rx yanı verı okuma ıcın ve tx verı yollama ıcın kullanılır. asenkron iletişim protokolu kullanır yani ayrı bir clock sinyali yollamaz. data hattı eksıye dustugunde belli zaman aralıkları içinde hat okunarak sınyaller anlamlı 1-0 hale getırılır.

    sızın son acıklamanıza gelınce serial.print kodu icinde canınız ne ısterse yolladıgınız bır komuttur o andakı progrmınız ısleyısı sırasında merak ettıgınız bır degerı program o anda işletırlırken yazmasını ıstedıgınız seyı yazar. yok eger bır verı mesela sıcaklık olcumu veya yanında başka bır kac verıyı yollamak ıstıyorsanz da yollarsınız.
    yanı en temel bılgısayar ıletısım seklıdır ve bunu yapısını tamamen programı yazan kişi belirler.
  • Sorun çözüldü.
    Gnd ve vcc uclarıda ortak olursa sorun yok, özellikle gnd bağlanmalı bunu biliyordum fakat bazen jeton takılıp kalıyor.

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Login with Facebook
Açık kaynak kültürü gereği, çözdüğünüz problemlerin çözümlerini paylaşmayı lütfen unutmayın.