8Mhz internal osilatörlü arduinoda Watchdog Timer kurulumu
  • Merhabalar,

    atmega328 çipine, dahili 8mhz osilatörünü kullanacak şekilde boot attım. Şuan devremde kristal yok ve arduino 8mhzde çok iyi çalışıyor.
    Ben kodlarımın arasına Watchdog time eklemek istediğimde, gerekli kütüphaneleri / kodları yazıyorum. Hatasız derliyorum. Watchdog timer dan dolayı çip resette atıyor fakat resetten sonra tekrar başlayamıyor.
    Bununla ilgili bilgisi/tecrübesi olan arkadaşlar varsa fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
  • watchdog kurmadan soft reset atmayı dene yıne açılma problemi var mı ?
  • watchdog kurmak zorundayım. Çünkü birtane soketim var soket i2c ile haberleşiyor. Bu soketi takarken bazen düzgün takamıyorum tüm sistem kilitleniyor. Hiç birşey çalışmıyor.
    İşte bu durumda ben watchdog devreye sokmak istiyorum
  • tamam anladım problem watchdog tan mı yoksa kristal kullanmadıgın ıcın bır tımer mı duzgun çalışmıyor boot kodunda onu anlamak ıstedım.
  • hee anladım bir deniyim sonucu yazıcam
  • Kodlar içerisinde işaretçi kullandığınız yerler var mıdır ? bir de wdt değeriniz nedir ?
  • Acaba flagları temizlemek mi gerekiyor uygulama başlatılmadan önce.
  • soft reset denedim. Gayet düzgün tekrardan başladı.
    fakat watchdog ile reset atıyor ama sistem başlamıyor.
    Öneriniz nedir ( flagları temızledım sonuc aynı )
  • hard reset yapınca ne oluyor :)
  • rx bacağında bir işaretmi görüyor acaba
  • Rx pini bir optoya bağlı olduğu için, bir dirençle High voltaya çekili,
    direnci kaldırıp rx pinini boşa alıp bir deniyim.
  • Problemin temelini buldum gibi,
    Aynı elektronik karta dışarıdan kristal takıp, kristalli bir şekilde boot atınca watchdog istediğim gibi çalışıyor.
    Fakat 8mhz internal olarak boot atınca watchdog çalışmıyor.

    Problem 8mhz internal osilatörde sanırım. Çözümü araştırmaya devam ediyorum.

    Umarım karşıma, eğer 8mhz internal osilatör kullanıyorsan watchdog kullanamazsın sonucu çıkmaz.
  • kullanmadığın bir pinden resete hat çek watchdog tetıklendiğinde o pini low yap belki boyle cözülür
  • watchdog tetiklendiğinde nasıl pin low yapılacak ki, işlemci zaten kitlenmiş ki watchdog tetiklenmiş. Çok anlamadım orasını yani
  • reset bacağına giden pini dirençe pull up yapsan resetleyince bu sıfıra düşer diye dusundum ama bu seferde devamlı resette kalır.

    birde nerede takılıyor anlaşılabiliyomu acaba hiç bir şeyi ınıt yapma sade kod yaz mesela sadece watchdog reset rapsın belkı ılk setuptakı bazı ınıtler de takılıyordur zaten senın sorunun i2c de idi belki o daha ılk başta sorundu o kısım
  • evet haklı olabilirsin, p.tesi ilk iş onu deniyeyim. Lcd de istediğim yazıyı göremeyince init yapamıyor diyordum fakat nerede takıldığına hiç bakmadım. Onu kontrol edeceğim. Teşekkürler

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Login with Facebook
Açık kaynak kültürü gereği, çözdüğünüz problemlerin çözümlerini paylaşmayı lütfen unutmayın.