Merhaba, Arduino uno ile uzun zamandır uğraşıyorum. atmega328p alıp breadboard üzerinde de geliştirmelerde bulunduktan sonra due almaya karar verdim. Bu sefer orjinal yerine klon alayım dedim. 2 tane sorunum var klon olmasından mı kaynaklanıyor emin olamadım. 2. yazacağım sorunla ilgili yurtdışındaki forumlarda da aynı şeyleri yaşayanlar varmış. Sorun1: Blink kodunu çalıştırdım.Duede port high konumunda program başlıyor yani led yanık olarak başlıyor.Sonra kod low yaptığında led sönüyor. 3 tane led yanyana dizdim mesela sonuncusu yanık diyelim. Kod onu low yapmadığı sürece düzelmiyor. Portları hiç kod yazmadan deneyin mesela bazı dijital portlarda voltaj var. Orjinallerde de böyle oluyor mu? Sorun 2: Keyboard ve mouse takıp serial monitörde işlemler yaptırabildim. Ancak android telefon ile bir haberleşme sağlayamadım native usb üzerinden. Harici güç kaynağı takılı.Deneyipte başarılı arkadaş var ise yazarsa sevinirim.Mega adk için yazılan şeyin çalıştığı da söyleniyor o da çalışmadı. Teşekkürler
1: kullandığınız portlara setup kısmında mutlaka bir başlangıç değeri verin hatta değişkenlere bile sıfır değeri verin. ilk açılışta bazı portların durumları belirsiz olabilir. bunu önlemek için yapmamız lazım. 2: deneyemedim klon da olsa sonuçta işlemci orjinal kod işlemcide çalışıyor sorun çıkmaması lazım.