arduinolar arası kablolu haberleşme

Herkese merhaba, bir proje üzerinde çalışıyorum şu anda. Ancak bir yerde takıldım. 4 tane arduinoyu kablolu olarak haberleştirmem gerekiyor. Bunun için kablolama şeklini aşağıda belirttim. Kodlama kısmını bir türlü aşamadım. En azından iki arduino arası haberleşme nasıl oluyor, bir kod örneği atabilirseniz çok sevinirim. Kablolama Arduino 1 için R0, Arduino 2 de T0 portuna R1, Arduino 3 de T0 portuna R2,Arduino 4 de T0 portuna Arduino 2 için R0, Arduino 1 de T0 portuna R1, Arduino 3 de T1 portuna R2,Arduino 4 de T1 portuna Arduino 3 için R0, Arduino 1 de T1 portuna R1, Arduino 2 de T1 portuna R2,Arduino 4 de T2 portuna Arduino 4 için Ro, Arduino 1 de T2 portuna R1, Arduino 2 de T2 portuna R2,Arduino 3 de T2 portuna bağlı. İnternette benzer örneklere baktım ama malesef bulamadım. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Saygılarımla, Şimdiden teşekkürler.

seri olarak haberleştirirsin. Arduino ile blgisayar arasında naıl seri haberleşme kuruyorsa, iki arduino arasında da o şekilde haberleşebilirsin. Yapman gereken ikisinin de seri portunu açıp aynı baud rate’e ayarlaman. Daha sonra Rx->Tx Tx->Rx şeklinde iki arduino yu bağlaman. Sonrası serial.print komutuna bakar.