Merhaba, Projemde asenkron çalışan iki işlemci bulunmakta. Bu İşlemcilerden birisi Atmega328 olup sensörlerden gelen verileri okuyup işlemleri yapı son nihai veriyi değişkenlere kaydetmekte. İkinci işlemci ise ESP-12E olup ilk işlemciden gelen veriyi okuyup veritabanına-web’e post etme işlemi yapmaktadır. Ancak sorun şurada başlamakta. İki işlemcinin RX-TX 'leri çaprazlama birbirine bağlıdır ve ilk işlemci verileri serial monitöre yazmakta diğeri okuma yaptırmaktadır. Şimdi işlemcilerin yazma - okuma zamanlamarı birbiri ile uyuşmadığından yani asenkron çalıştığından ötürü bir süre sonra 1. veri 2. veri olarak algılanmakta yani sıralı bir şekilde kayma yaşanmakta. Bu tarz bir projede iki işlemci ile birbiri arası haberleşme en sağlıklı nasıl yapılmalıdır. RX-TX kullanmak mantıklı değil midir ? Bu konularda aydınlatabilirseniz sevinirim.
her verinin başına tanımlayıcı bir işaret koyun. genel şöyle bir format uygulanır. tx yapan formatı 3 karekter işaret sonra veri uzunluğu şeklinde olabilir veriler binary olursa iyi olur XXX&chr(5)&12345 rx tarafı arka arkaya 3 tane XXX geldiğinde veri geleceğini anlar sonrasına bakar 5 değerini görür ve 5 tane byte veri bekler şeklinde devam eder.
Esp tarafında kesme kullanacaksın. Veri geldiği zaman işi gücü bırakıp o veriyi okuyacak.