En fazla kablolu sinyal taşıma

Merhaba 2 Arduino arasında kablolu olarak sinyal taşımak istiyorum. Sadece bit değeri taşınacak. Birinden butona basılacak diğeri butona basılımı değil mi ona bakacak. İlk arduinoda LCD ekranım var ondan dolayı 2 tarafda da arduino kullanıyorum. En fazla mesafe nedir? 100 metre gibi mesafe var. Teşekkürler.

dijital sinyalin kayıpsız parazitsiz taşınma mesafesi 10cm bile değil siz kablolu uzun mesafe dijital sinyal taşıyacaksanız ya ethernet kullanın yada rs485 ve uygun protokol ile taşıyabilirsiniz rs485 te 1200boud hızda 2km sinyal gider.

hocam cevap için teşekkürler. dijital sinyal değil aslında. sanırım yanlış yazdım. bana kontak kısa devre buton gibi bir sinyal lazım. bir arduinoda butona basılınca 100 metre uzaktaki diğer bir arduinoyaya bilgi göndereceğim. tek bit. aşağıya kendi düşündüğüm bir çizimi yaptım. sizlerimn farklı düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim örnek çizim https://i.hizliresim.com/eZHcWH.png teşekkürler.

uzaktaki buton okuyacak devrelerin girişi optokuplerli olsun çıkışı da transistörle sürdüğünü 5v değil 12v filan ver ve mumkunse role ile sür kablo biryerde şase yaparsa kısa devre olur yanar transistör. transistörle rölenin kontağını çektir kontağa12v ver 100mt ileridede optokupler grişlerini besle bu şekilde prazitsiz 1-0 okursun sorunsuz.

teşekkür ederim okoman hocam. rs485 mi dersin yoksa dediğin bu yöntem mi?

proje sadece dediğin kadarla kalacaksa duz kabloyla yaparsın. network kurmanın başka avantajları olabilir uzaktan başka verileri de okuyup taşıman gerekebilir. rs485 te reaksiyon hemen olmaz çünkü veriyi networke basacaksın karşı taraf bunu yakalayıp yorumlayıp gerekeni yapacak. ve merkezi bir sunucuda rs485 te tektek uç noktalara ne var ne yok diye sorman lazım. ne kadar sık sorarsan o kadar çabuk bilgi sahibi olursun. iyi bir program desteği sunman lazım.

eyvallah hocam teşekkür ederim.