Merhabalar, arduino kullanmaya yeni başladım led yakıp söndürmekle başladım sonrasında biraz daha geliştireyim işleri dedim ve buton ile led yakıp led durumunu da lcd(16x2) ekranında göstermeye çalışıyorum fakat o kısımda başarılı olamadım.İki butonum var birisi ledi yakarken diğeri söndürüyor. Ama durumu lcd’ye gönderemiyorum.Şöyle bir program yazdım hatalarım neler acaba yardımcı olursanız çok mutlu olurum #include <liquidcrystal.h>
LiquidCrystal lcd(2, 3, 4, 5, 11, 12);
const int butonpin1=6;
const int butonpin2=7;
const int ledpin=13;
int butondurum1=0;
int butondurum2=0;
void setup() {
lcd.begin(16,2);
pinMode(butonpin1,INPUT);
pinMode(butonpin2,INPUT);
pinMode(ledpin,OUTPUT);
}
void loop() {
butondurum1=digitalRead(butonpin1);
butondurum2=digitalRead(butonpin2);
if(butondurum1==HIGH){
lcd.clear();
lcd.setCursor(0,0);
lcd.print(“Lamba Yandı”);
digitalWrite(ledpin,HIGH);
}
if(butondurum2==HIGH){
lcd.clear();
lcd.setCursor(0,1);
lcd.print(“Lamba Sondu”);
digitalWrite(ledpin,LOW);
}
}
</liquidcrystal.h>