Merhabalar nodemcu ile röle(5v) kontrolü yapmak istiyorum. Rölenin + ve - bacaklarını nodemcu da gerekli yerlere bağladım. Sinyal bacağını da D4 pinine bağladım. Kodlarımı aşağıda ki gibi derlediğimde ve devreye enerji(5v 2A) verdiğimde röle de herhangi bir tık sesi duyamıyorum. Hatta rölenin çıkışına bağladığım ledde de herhangi bir tepkime yok. Çok gariptir derleme bittikten sonra rölenin çıkışına bağladığım led 1 sn aralıklarla yanıp sönmesi gerekirken nodemcu üzerinde ki küçük mavi led yanıp sönüyor. Yardımcı olur musunuz. Not: Rölenin çıkışındaki ledin enerjisi nodemcudan verildi. int role=2; // D4 rolenin sinyal kablosunun takılı olduğu pin void setup() { Serial.begin(9600); pinMode (role,OUTPUT); } void loop() { digitalWrite(role,HIGH); delay(1000); digitalWrite(role,LOW); delay(1000); }
Nodemcu 3.3v çıkış verir pinleri , rölenin + ve - bacaklarını nodemcuya bağladım dediniz nodemcuyu beslediğiniz kablo ile röleyi de besleyin ve gnd leri birleştirin nodemcunun gnd si ile rölenin
Hocam bu ihtimali düşünerek nodemcu yu direk 5v 2A usb adaptör (cep telefonu şarj aleti) ile besliyorum. Yine de pinler 3,3 v çıkış verir mi.
nodemcunun çıkışları 3.3v tur hepsi ,arduino serilerinden farklı . röleye direk 5v vermeniz gerekli Kabloyu kesip vin girişinden besleyebilirsiniz nodemcu yu , aynı kablodan + ve - yi röleye bağlayın , bir de röle mi kullanıyorsunuz röle modülü mü , eğer modül değil ise transistör ve direnç eklemeniz lazım kontrol etmeniz için
https://im0-tub-tr.yandex.net/i?id=9ac8d843c0657ddbe1fccc312b640244&n=13 Kullandığım röle bu hocam.
Modül olan bu direk bağlayabilirsiniz sadece beslemesine 5v verin yeterli
Peki hocam, bir klima kart devresi düşünün bu kart 5v ile çalışıyor ve üzerinde bir buton var. Ben bu butona röle ile bastırmam mı daha mantıklı yoksa butondan direk iki adet kablo çıkarıp arduino pinlerine bağlayıp bastırmam mı daha doğru. Bir de butonun kartı zaten 5v ile besleniyor. Bir de ben butonu tetikleme/kısa devre amaçlı arduinodan HIGH ile 3v enerji göndereceğim. Bu durumda herhangi bir komplikasyon yaşar mıyım.
Arduinodan kastınız nodemcu herhalde, Eğer röleyi uzaktan çektireceksiniz web den ya da telefondan röle daha mantıklı , ama manuel yapmak istiyorsanız buton kullanın. Buton kartı dediğiniz nasıl bişey