Merhaba , çalıştığım şirkette otomasyon panelleri üzerinde endalara çeşitli 4.20 (analog input ) değerleri gösteriyoruz. basınç sıcaklık transmitterlerinden. benim yapmak istediğim bu endalardan kurtulmak. ardunio’nun hangi ürünü ile bu ar-ge mi tamamlarım. ? projemde birde PLC var.PLC üzerinden bu AI değerleri kendi yazılımımıza geliyor. yani 4.20 değerleri ----- bir ayağı ardunio üzerinden tablete diğer ayağı ardunio dan çıkıp plc ye girmem gerekiyor. bu konuda yol gösterebilir misiniz
doğrudan arduino ile analog değerleri okuyup sonra seri haberleşme ile arduino dan bu verileri plc ile okumak gerek. AI lu PLC ler yada ek modülleri çok pahalı. Arduino ile PLC yi haberleştirirsen eğer büyük iş olur. ben zaman buldukça bu konuda araştırma yapıyorum. İnternette phonix ve Wago nun plc leri için yapılmış örnekler var ama onlarda ethernet üzerinden yapmışlar. Benim araştırdığım kadarıyla arduino-modbus seri haberleşmesi biraz komplike bir iş. Daha önce bu konu hakkında soru da sordum foruma ama dönen olmadı.
merhaba , ilgin için tşk faruk000. ardunio ile plc yi haberleştirmek ! heyecanlı bi cümle
ama nasıl yapılır. beckhoff marka plc kullanıyorum. açıkcası ardunio araştırdığım kadarıyla biliyorum.kullanmadım. giriş olarak AI leri çıkış olarakta kullanılabiliyor mu ? örneğin ; XXX(sıcaklık sensörü 4.20) bundan çıkan bağlantı Ardunio ya girilecek tablet ile ardunio haberleşicek. küçük bir yazılımla tablette gösterilecek. XXX 'den gelen değeri plc üzerinden de okumam lazım. Ardunio 4.20 çıkışını verir mi ?
sn halitkara linki incele istersen. Arduino nun modbus kütüphanesi hakkında bilgiler var. bence faydalı olur http://playground.arduino.cc/Code/ModbusMaster
ben linkteki uygulamayı örnek alarak rs485 üzerinden arduino ile plc’yi haberleştirmiştim. PLC master oluyor, arduino slave. @halitkara aslında link de ki uydulama tam senin istediğin gibi. ama arduinoya 4-20 mA giriş biraz zahmetli 0-10 veya 0-5 volt olsa daha kolay olurdu. http://dereenigne.org/tag/arduino-modbus-slave
teşekkür ederim ilginiz için.konu üzerinde araştırmalarım devam ediyor. bir gelişme sağladığımda sizlere de bilgi vereceğim.
Şöyle bir şey var faydası olur belki. http://www.bapihvac.com/CatalogPDFs/I\_App\_Notes/Understanding\_Current\_Loops.pdf 24 volt dc güç kaynağı ie analog input’ 250 ohmluk bir dirençle sürmüşler 4 mA’da 1 volt 20 mA da 5 volt gibi bir değer alınacak tabiki sensör kablosunun direncide hesaba katılacak.