SD CARD Problemi

arkadaşlar, yapacağım projeye bir tane data logger dahil etmek istiyorum. ancak dosya oluşturmak konusunda problem yaşıyorum. nerden hata yapmış olabileceğim konusunda yardımcı olursanız sevinirim. öncelikle devreyi resimdeki ( http://i.hizliresim.com/1kQJDB.jpg ) gibi kuruyorum. sd kart yuvasına sd kart adaptörü içerisinde 8gb SDHC micro sd kart yerleştiriyorum. kartı FAT32 formatlıyorum. kart içerisine attığım uygun formattaki ses dosyasını devreye hapörler bağlayarak çaldırabiliyorum. yada bir text dosyasının içeriğini ekrana yazdırabiliyorum. ancak yeni bir dosya yaratmak istediğim zaman, sd kart içerisinde saçma sapan bir süre dosya oluşturuluyor ve hiçbiri açılmıyor ( http://i.hizliresim.com/vL1j6O.jpg ). kartı tekrar formatlamak zorunda kalıyorum. dosya yaratmak için ardino örneklerinde yer alan aşağıdaki komut satırını kullanıyorum. // open a new file and immediately close it: Serial.println(“Creating example.txt…”); myFile = SD.open(“example.txt”, FILE_WRITE); myFile.close(); nerde hata yaptığım konusunda yardımcı olursanız sevinirim. forumların birinde SDHC kartların desteklenmediğini, maksimum 2GB Sd kartların desteklendiğini okumuştum. bundan dolayı, birde 2gb mikro sd ile denedim. ancak bu sefer kartı bile algılamadı.

konu ile ilgili yorum yapabilecek kimse yok mu

kullandığın sd kart kutuphanesinin örneklerinden birini denesen belki kodun içindeki bazı interrupt fonksiyonları işlemini bozuyordur…

çalıştırmayı denediğim örnekler Arduino içersinde SD ile ilgili örnekler. bu örnekler üzerinde değişiklikler yaparak çalışıyorum. kastettiğiniz örnekler bunlar sanırım. ama problem devam ediyor. dosya oluştururken saçma sapan dosyalar oluşuyor sd kard içinde.

donanım olarak problem olup olmadığını anlamak için örneklerdeki programların çalıştığından emin ol özellikle dosya yaratan örnekleri dene. bunlarda sorun yoksa ozaman dosya adını oluşturduğun kod kısmına bak bir şekilde dosya adını bozuyorsundur. türkçe karaterleden kaçınarak dosya adı ver. yada en başta elle dosya1.txt dosya2.txt gibi kodun içine bu dosya adlarını yazarak açmaya çalış. buraları da sorunsuz geçiyorsan programını parçalara ayır bazı noktalarakontrol çıktıları koy nerede bozulduğunu anlamak için

üstat teşekkürler… http://urun.n11.com/diger/arduino-micro-sd-kart-modulu-spi-P70554983?cid=604001&gclid=CLKEgqXyjcgCFUbmwgod5XgOcA bu ürünü alıp bununla denemeyi düşünüyorum. çünkü sd card ile sd modulü arasında uyumsuzluk var gibi geliyor. linkteki ürünün desteklediği cardlar da fazla. bu arada kablolama ile ilgili bir sıkıntı var mı acaba. modulü üzerindeki 2 adet ground pininden sadece birini arduino üzerinde ground pinine bağladım. ve card module 3.3 v ile besleme yapıldı buralarda bir sıkıntı yok değil mi.

bu arada yabancı forumlarda da soruna çözüm arıyorum ama sonuç yok :slight_smile: https://forum.arduino.cc/index.php?topic=348765.0 http://arduino.stackexchange.com/questions/16269/arduino-creates-strange-files-in-sd-card

ilk kullandığın üründe dirençle data io hatlarını 3v a düşürmüşler son gosterdiğine buffer kullanmışlar 2. çözüm daha uygun gıbı gorunuyor gerci ben dirençli olanı kullanmıştım sorun yaşamamıştım. hangi programı kullanıyorsun orneğini de koy belkı birşeyi eksik yazmışındır. birde kartı başlatmak önemli o kısım sorunsuz geçiyormu aşağıdaki örnek başlangıç kodu. Serial.print(“Initializing SD card…”); // see if the card is present and can be initialized: if (!SD.begin(chipSelect)) { Serial.println(“Card failed, or not present”); // don’t do anything more: return; }