Solenoid ethernetshield i bozuyor
ethernetshield web servere bağlanıp gerekli kontrolleri sağladıktan sonra Solenoid ile kapıyı açtırıyorum fakat oluşan manyetik internet bağlantımı etkiliyor ve kesiliyor, nasıl çözebilirim.
selenoıdın beslemesını ayrı yapın dırek surulmez arada transıstor ve ters akım dıyotunu da koymanız lazım. https://www.bc-robotics.com/tutorials/controlling-a-solenoid-valve-with-arduino/
teşekkürler okoman malzemeleri tedarik edip deneyeceğim. TIP120 Transistor arıyorum.
Röle ile de sürebilirsiniz.
roleyı surmek ıcın de yıne transıstorlu ve kacak akım koruma dıyotu koyması gerekır. aslında role ve selenoid aynı şekılde suruluyor selenoid daha fazla akım çeker daha yuksek guclu bobın kullanır
Selenoidin bobin ucunu direkt olarak Arduinoya bağlamasın diye röle demiştim bende. Röle kontakları ile selenoid bobini kontrol etmiş olacak.
roleyı nasıl baglıyorsunuz
selenoid direk bağlamıyorum relay var ara da fakat https://www.bc-robotics.com/tutorials/controlling-a-solenoid-valve-with-arduino/ linkteki gibi yapamadım, çokta iyi değilim elektronik bilgim yeterli değil, bu devreyi etenet sheld, relay, selenoid üçlüsünde nereye uygulamalıyım, ve bağlantılar illaki farklı olacak
röle ve selenoid i harici besliyorum
role ve selenoid gnd veya eksiler ortak olacak arduıno ıle. ona dıkkat edın birde hem role hem selenoid surmek cok gereksız direk verdıgım lınkı uygulayın sorunsuz calışır.