Merhaba, Rtc ds1307 modülünü kullanıyorum. Bu modülde setup kisminda "RTC.adjust(DateTime(__DATE__, __TIME__)); " kodunu kullanarak bilgisayardan tarih ve saati set ediyor. sonrasinda bu kod dizisini siliyorum, arduino kapanip acildiginda tekrardan set ederek saat i sifirlamasin diye. Ama herhangi bir nedenden dolayi pil bozulabilir veya bitebilir bunun gibi şeyler maruz kaldiginda tekrardan RTC adjust girmem gerekiyor. Bunu istenilen menü ye geldikten sonra usb baglantisi olduğunda RTC.adjust(DateTime(__DATE__, __TIME__)); kodunu etkinleştirmesini istedim fakat yapamadım. Aşağıdada görüldüğü üzere While(!Serial) ile denedim fakat olmuyor. nasıl yapabilirim acaba. RTC kullandigim RTCDS1307 dir örnek olarak if(menu == 36){ lcd.setCursor(0,0); lcd.print(“SAAT AYARI…”); lcd.setCursor(0,1); lcd.print(“USB BAGLA…”); while (!Serial){ RTC.adjust(DateTime(__DATE__, __TIME__)); lcd.setCursor(0,0); lcd.print(“BAGLANTI KURULDU”); lcd.setCursor(0,1); lcd.print(“SAAT KAYDEDILDI.”); delay(5000); } }
usb kabloyu takmadığında nereden besliyorsun şu linkte sonunda bir çözüm var https://forum.arduino.cc/index.php?topic=343621.0 analog girişlerden birine usb voltaj girişinden 100k seri dirençle okuyorlarmış.
12v adaptör ile besleme yapıyorum. Teşekkür ederim hemen konuya bakıyorum