arduino ethernet ve sd kart

Arkadaşlar merhaba. Elimde arduino ethernet mevcut. Yapmak istediğim şey c# ile bir arayüz tasarlayıp rj45 ethernet kablosuyla sd karttaki tüm veriyi bilgisayara transfer etmek. işlemi C# tan kontrol edebiliceğim bir yapıya ve bunu arduinoda gerçekleştirebileceğim kodlara ihtiyacım var. yardımcı olursanız sevinirim.

hocam ethernet koduna sd kart kodunu birleştir yaz bu kısmı nasıl biliyorsan öyle yap. ethernet kısmında webserver kur, sebserver dışarıdan sorgulama yapan birine sd karttan okuyup bilgiyi gösterecek veya yollayacak. c# tarafında da tcp/ip client ile senin serverden sorgulama ve bilgi okuma yapacaksın. bu kısımları hellet gel gerisini buradan yardım çıkar. komple yeni projeye kımse gırmez burada. sen kodu yazdıkça koy buraya adım adım ilerle

Sorun şurada ki arduino ile ilgili pek bir şey bilmiyorum. proje olarak önüme bunu verdiler ve yapmam gerek. O yüzden hazır bir takım kodlara ihtiyacım var.

şurada ethernet web server ve sd kart kullanımı var bununla başla. http://www.ladyada.net/learn/arduino/ethfiles.html

çok teşekkür ederim

Merhabalar,projemde ilerleme kaydettim. Arduinoyu ethernet üzerinden haberleştirebiliyorum en azından led yakıp söndürebiliyorum. Ancak SD kartı sadece seri haberleştirebildim. SD kartın soketten (ethernet portundan) haberleşmesi için ne yapmam gerekir? (Ardunio ethernet Board kullanıyorum)

Merhaba; Arduino IDE içerisinde örneklerde web-serverdan veri gönderme kodları var o örnekte anaog inputtan veri göneriyor, sende onun yerine sd karttan okunan veriyi göndercen ordan c#dan kurulan web serverin ipsine bağlanıp veriyi alcan. İyi çalışmalar.

analog inputtan veri gönderiyor derken? input giriş olduğundan almaz mı? bir de sd kartla bağlantısını anlamadım açıkçası nasıl yapacağmza dair hiç bir bilgim yok bu konuda.

Merhaba; Ordaki örnekte analog inputa herhangi bir sensör yada direnç bağlayıp inputtaki değeri okuyup web server ile gönderiyor. Sizin yapmanız gerek ordaki kodalara analog input yerine sd kart kodunu yazıp SD karttaki verileri okuyup web servere göndercek. SD kart kullanımı ile internette bir çok örnek ve anlatım mevcuttur. Zaten SD kartınız ethernet shieldın üzerinde olması lazım. İkisinide internetten araştırın nasıl kullanıldığı hakkında daha sonra kodları yazmaya çalışın sonra yanlışlarınız olursa burda yardımcı olmaya çalışırız.

sd kartta fileread ile okuduğun datayı webserverden basacaksın dostum. webserverden verı yollamayı yapabiliyorsan bunu da yaparsın. ıkı kodu bırleştırmek bu kadar zor olmasa gerek

Herkese selam. Öncelikle bu konuda yazılanları okudum ve benim de benzer bir problemim var. Ben ethernet shild kullanıyorum ama değişecen bir şey olacağını sanmıyorum. Sd karttan dosya alma kodu nedir acaba? Okuma yazma işlemi tamam da direk olarak adını ya da uzantısını bilmediğimiz bir kodu hangi komutla alabiliriz? Şimdiden tşk.

şurada Arduino Due için bir ftp server yazmış adamın biri sd karttaki dosyayı ftp ile yolluyor dışarıdan erişene https://github.com/gallegojm/Arduino-Ftp-Server/tree/master/FtpServer. şuradada ftpclient örnek kodu var, bir ftp sunucuya bağlanıp dosyayı sd karta yukluyor http://playground.arduino.cc/Code/FTP bu tip kodlardan pek fazla performans beklemeyin var mı var işte.

Bana lazım olan şeyi malesef hala bulamadım. İhtiyacım olan şey şu. sd kartttaki dosyayı byte byte bir yere göndermek. Öncelikle arduino içinde depolamam daha sonra göndermem lazım. Böyle bir kod yok mu acaba?

yok mu yardımcı olacak kimse? sd karttaki dosyayı byte byte ayırma kodu bulsam bana yetecek…

sd karttaki dosyayı okudum mu demek istiyorsunuz geriye birşey kalmamışki zaten…

bilinen uzantılı dosyaları okuyor sadece. Bilinmeyen bir uzantıyı okuyamıyorum.

ilk dosyayı getirir sonrakini opennext ile okuyun https://www.arduino.cc/en/Reference/FileRewindDirectory şurada da filelist yazmış birileri https://github.com/arduino/Arduino/blob/master/libraries/SD/examples/listfiles/listfiles.ino şöyle aradım https://www.google.com.tr/search?q=arduino+sd+directory+listing&ie=utf-8&oe=utf-8&gws\_rd=cr&ei=OQLLVezfGsHSUYrjjYgH

Merhaba yazdığım arduino kodunu göndermek istiyorum ancak nasıl yapıldığını bulamadım. Not : Kod biraz uzun

konu ile ilgili kısmını yeni bir programa kopyalayın

http://www.instructables.com/id/PART-1-Send-Arduino-data-to-the-Web-PHP-MySQL-D3js/ tüm proje yukarıda //////////////////// client.ino kod include include include byte mac = { 0x00, 0xAA, 0xBB, 0xCC, 0xDE, 0x01 }; // RESERVED MAC ADDRESS EthernetClient client; define DHTPIN 2 // SENSOR PIN define DHTTYPE DHT11 // SENSOR TYPE - THE ADAFRUIT LIBRARY OFFERS SUPPORT FOR MORE MODELS DHT dht(DHTPIN, DHTTYPE); long previousMillis = 0; unsigned long currentMillis = 0; long interval = 250000; // READING INTERVAL int t = 0; // TEMPERATURE VAR int h = 0; // HUMIDITY VAR String data; void setup() { Serial.begin(115200); if (Ethernet.begin(mac) == 0) { Serial.println(“Failed to configure Ethernet using DHCP”); } dht.begin(); delay(10000); // GIVE THE SENSOR SOME TIME TO START h = (int) dht.readHumidity(); t = (int) dht.readTemperature(); data = “”; } void loop(){ currentMillis = millis(); if(currentMillis - previousMillis > interval) { // READ ONLY ONCE PER INTERVAL previousMillis = currentMillis; h = (int) dht.readHumidity(); t = (int) dht.readTemperature(); } data = “temp1=” + t + “&hum1=” + h; if (client.connect(“www.*****.*************.com”,80)) { // REPLACE WITH YOUR SERVER ADDRESS client.println(“POST /add.php HTTP/1.1”); client.println(“Host: *****.*************.com”); // SERVER ADDRESS HERE TOO client.println(“Content-Type: application/x-www-form-urlencoded”); client.print("Content-Length: "); client.println(data.length()); client.println(); client.print(data); } if (client.connected()) { client.stop(); // DISCONNECT FROM THE SERVER } delay(300000); // WAIT FIVE MINUTES BEFORE SENDING AGAIN } //////////////////////// yukarıdaki linkteki projeyi yapmak istiyorum. Fakat Php kodlarını Ethernet Shield mi yükliyeceğim? Kendi server yaptığım programa mı anlıyamadım? Farzedelim ki Ethernet Shield deki sd karta yükledim. O zaman client.ino programında, arduino’nun ip sini girmem gerekiyor. Acaba client.ino ’ nun içerisine mi yazmam gerekiyor? client.ino programına ait kodda acaba random bir ip mi alıyor?